Matrix kuyumculuk için özel hazırlanmış 3d modelleme programıdır. Gelişimini genellikle endüstri, mimarlık, otomotiv, takı tasarımı, CAD/CAM, alanlarında yaygın olarak kullanilan Rhinoceros'dan almıştır. Diğer programlar gibi katılara, kütlelere değilde yüzeylerin birleşiminden meydana gelen modellemenin verdiği esnekliği sonuna kadar kulanabileceğiniz bu modelleme aracında hayalleriniz zihninizle sınırlı kalmayacaktır.
İçeriğinde bulunan otomatik PAVE, KOVALAMA vb. gibi bütün tekniklerin otomatik taş ve tırnak dizimleri ile işlerinizi daha kolay ve hızlı yapmanıza yardımcı olarak dilediğiniz ölçülerle sizi sonuca ulastıracak en net yoldur.
Öğrencilere bilgisayarla modelleme ve prototip makinelerinin kullanım tekniklerinin, temel bilgisayarla modelleme kriterlerinin ve ilgili teknik terimlerin tanıtılarak gerek derslerde, gerekse de ders sonrası ofis çalışmaları ile kendilerinin bilgisayarla modelleme yapmaya hazırlanmasını sağlamaktır.
Tasarımı gerçek ürüne doğru yaklaştıran bütünün bir parçası olan "Modelleme" projenin ikinci boyuttan üçüncü boyuta aktarılmasında ortaya çıkacak olan işlev, biçim ve kullanıcıyla ilişkin sorunların çözülebilirliliğinde gerekli olan yöntemlerin ve tekniklerin bütününü kapsar.
DERSİN ÖLÇÜLEBİLİR HEDEFLERİ
Öğrencilere, bütün meslek hayatları boyunca kullanacakları bilgisayarla modelleme tekniklerini öğretmek ve proje derslerinin 3 boyutlu objelerle desteklemelerini sağlamak ilk hedeftir. İkinci hedef ise tasarım ofisleri ve sanayide kullanılan prototip makinelerinde üretim ve makine kullanım tekniklerini öğretmektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler
A) Sonuç ürünü gerçekçi bir biçimde anlatabilmeli.
B) Ölçeklendirme ve ölçülendirmeyi kullanabilmeli.
C) Ürünü oluşturan farklı malzemeleri, öğrendiği tekniklerle, gerçekçi bir biçimde anlatabilmeli.
* Dersin içeriği hakkında genel bilgiler ve istekler
* Programın genel yapısı ve genel kullanım yerleri
* Çizgi komutlarının kullanımı
* Çizgi komutlarının kullanımı
* Çizgi komutlarının uygulaması
* Oluşturulmuş çizgilerin yeniden düzenlenmesi
* Yüzey komutlarının kullanımı
* Yüzey komutlarının kullanımı
* Yüzey komutlarının uygulaması
* Oluşturulmuş yüzeylerin yeniden düzenlenmesi
* Biçimlendirme komutlarının kullanımı
* Biçimlendirme komutlarının uygulaması
* Birleştirme, çıkarma komutlarının kullanımı ve uygulaması
* Taş, tırnak, bening ve genel mıhlama teknikleri
* Modelleme teknikleri
* Çizgi, yüzey, biçimlendirme ve çıkarma komutlarıyla bütünleşik modelleme
* Yüzük çiziminin modellemesi
* Matrix Komutları Builder menüsü
* Matrix Komutları Tools menüsü
* Matrix Komutları Gems menüsü
* Matrix Komutları Setting menüsü
* Matrix Komutları Cutter ve Render menüsü
* Her katılımcı kendi yüzük çiziminin modellemesi